Followers

Monday, August 31, 2015

Langit Cinta Syifa - 3 [ ii ]

"Who is that Aisy, Daryl?" soal Zhafran tak puas hati. Ingat mudah macam tu dia nak percaya dengan Daryl yang dia tak kenal siapa budak nama Aisy tu?

"Entah. Serius aku tak kenal..."

"Tak kenal kau boleh tulis nama dia?"

Daryl tertawa. "Mesti ke tu tulisan aku?"

"Drawing board kau kot?"

Daryl tertawa. "Dah tu, macam la nama tu registered masuk otak aku pun?"

Zhafran geleng kepala. "Dah tu, jadi tak nak keluar malam ni?"

"Mana?"

"Club. Dia orang ajak lepak sana."

Daryl angguk kepala. "Tengoklah macam mana. Kalau aku rajin..."

"Jomlah. Ramai kot turun. Kau pun lama tak join..."

Daryl koyak senyum. "Aku busy sikit la sekarang. Drawing pun nak kena submit... aku tak ada idea. Semua yang buat nampak pelik..."

"Lost passion?"

Daryl tertawa. "Tak mungkinlah lost passion kalau aku memang dah in love in architecture since before. Tak ada idea je kot. Aku nak kena cari konsep aku sendiri kot untuk classical skycrapper konsep?"

"Dah kau pilih konsep yang payah kenapa?"

Daryl tertawa. "Challenging - kot?"

"Gila!"

"Tak sayang mulut sungguh! Tak adalah. Tu backup aku je. Aku dah ada main concept dah.Tengoklah macam mana. Tengah pilih mana satu yang aku nak guna pakai..." balas Daryl. Tangan masih lagi menggerakkan tetikus ke kiri dan ke kanan dalam melakar design menggunakan aplikasi sketch up.

"Serius kau cerewet. Cari bini nanti, macam manalah cerewetnya kau..."

Daryl tertawa. "Entah.. tapi aku cari perempuan. Bukan betinalah untuk jadi isteri."

"Ya rabbi - bahasa."

Daryl senyum. "Perempuan dan betina dua kategori yang berbeza. Perempuan tu; mereka reti jaga diri. Tahu adabnya. Tahu agamanya. Tapi kalau betina, mereka lupa semuanya. Asal boleh. Aci redah je..."


"___________________"

revamp 3 [ ii ]

No comments: