Followers

Monday, August 31, 2015

Langit Cinta Syifa 3 [ iii ]

"Where have you been for the past two months?" soal Aisy. Jus tembikai di depannya dihirup perlahan. Pandangan matanya terfokus pada Haziq.

"Petronas Melaka ada major shutdown. Saya masuk sana for two months."

Aisy angguk kepala. Bibir ukir senyum sinis. "Ooh.. shutdown? Tu yang awak pun shut down all communication method dengan saya tu?"

"Aisy..."

Aisy koyak senyum. Nafas ditarik dalam-dalam. Pandangan ditalakan pada Haziq. "Sampai bila Haziq?"

"Sampai bila apa?"

"Sampai bila kita nak ada relation macam ni? On and off?"

"Sekejap timbul, sekejap tenggelam? Awak dengan hal awak? Saya dengan hal saya?"

Haziq diam. Pandangan ditalakan ke lantai sebelum merenung ke jalan. Memerhatikan kereta yang bergerak di kedua-dua hala.

"Boleh tak kalau kita tak discuss tentang ni?"

Aisy angguk kepala. "Tak discuss sampai bila?"

"Saya busy kan Syifa..." tutur Haziq.

Aisy koyak senyum. Haziq bila seru namanya sebagai Syifa; maksudnya - cukup! No further discussion about it. Itu Haziq yang dia kenal. Itu Haziq yang selalu mengelak bila mereka harus berbincang.

"Okey."

"Awak sihat?"

Aisy pandang tubuhnya atas bawah sebelum kembali menalakan pandangan pada Haziq. "Bila saya duduk kat depan awak macam ni, maksudnya saya sihat la - kan?"

"Syifa..."

"Haziq... saya tak ada mood nak berborak dengan awak."

"Saya tak tahu kenapa. Tapi saya rasa macam saya dah terbiasa hidup tanpa awak. Keluar dengan awak ni, buat saya rasa sesak nafas."

"Buat saya rasa buang masa. Kita tak ada hala tuju. Saya penat." tutur Aisy perlahan.

"Sorry... saya minta maaf."

Aisy ukir senyum. Perlahan dia angguk kepala. Mata dipejamkan. Nafas ditarik dalam-dalam. Selalu macam tu kan?

Bila Haziq minta maaf, dia akan mengalah. Lupakan. Dan kemudian; semuanya berulang. Lagi dan lagi dan lagi.

"Hantar saya balik boleh? Banyak lagi kerja tak siap." tutur Aisy lembut. Haziq angguk kepala.

"Habiskanlah dulu makan. Saya hantar awak balik lepas ni.."

"________________"

revamp 3 [ iii ]

No comments: