Followers

Friday, August 28, 2015

Langit Cinta Syifa 2 [ i ]

"Siapa Aisy?"

Soalan itu membuatkan Daryl memanggungkan kepala. Terkejut. "Aisy who?" soal Daryl spontan.

Zhafran tertawa. "Wei.. soalan jenis apa kau tanya aku?"

"Kenapa?"

Laju tangan Zhafran mengetuk meja. "Tu..." jari telunjuk Zhafran menunjuk pada selembar kertas di atas meja. Daryl mengalih pandang.

"Laa.... bila masa aku tulis ni."

"Angau?"

Daryl tertawa. Perlahan dia geleng kepala. Tangan menggosok belakang leher. Bibir ukir senyum. "Angau celah mananya, kalau aku tak kenal siapa Aisy ni?"

"Dah tu, tulisan kau kot ni?" soal Zhafran pelik.

Daryl angkat bahu. "Tulisan luar sedar - kot?" tutur Daryl dengan kening terjungkit.

Zhafran geleng kepala. "Macam-macam."

"Kau nak tanya apa sebenarnya?"

"Ooh.. tak. Nak tanya, drawing kau dah siap?"

Laju Daryl tepuk dahi. "Drawing! Allah. Aku lupa! Lusa dah kena hantar untuk submission!"

"Itulah! Berangan lagi. Sejak balik Langkawi, kuat kau berangan sekarang."

Daryl tertawa. "Bukan kuat berangan, tapi dah comfort sebab lama sangat cuti. Ni nak mengadap balik la ni."

"Alamat tak tidur malam la aku, lepak kat studio siapkan drawing..."


"_______________________"

No comments: